В полі "Отправить комментарий" - введіть ПІБ, ваш коментар з теми або питання. Оберіть Подпись коментария "Анонимный", але обов`язково введіть ПІБ. Натисніть кнопку "Отправить коментарий", яка розташована під полем коментаря.
Чепенко Л.М. Модуль 2.1. Згідна з тим, що тільки відповідність педагога сучасним вимогам суспільства, його мобільність дають змогу професійно зростати, використовуючи свій особистісний потенціал. Стосовно складових професійної компетентності педагога: на мою думку, сучасному вчителю необхідно більше уваги приділяти розвитку рефлексії, тому що аналіз своєї діяльності та діяльності учнів стимулює професійний зріст.
Чепенко Л.М. Модуль 2.1. Чи можна віднести до чинників, що гальмують професійне зростання, стереотипи в педагогічній діяльності? До якиих саме: внутрішніх чи зовнішніх?
Пруднікова В. Аналіз світових тенденцій у галузі професійно-педагогічної освіти засвідчує зростання вимог до педагогічного професіоналізму і особистих якостей вчителя, основними проблемами, з якими зустрічатимуться вчителі у цьому тисячолітті, є: • постійне ускладнення змісту освіти, • самостійна постановка і вирішення творчих і дослідницьких завдань;ускладнення проблем виховання; • безперервне оволодіння прогресивними технологіями навчання і виховання, новими досягненнями вітчизняного і зарубіжного досвіду; • робота в єдиному інформаційному середовищі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.
Усе це може здійснювати лише вчитель з високою професійною компетентністю, розвиненими творчими, дослідницькими здібностями, високим рівнем інтелігентності, духовно-морального потенціалу, конкурентноздатності, ерудованості, здібностей до безперервної освіти. Поняття "компетентність " означає володіння знаннями, досвідом у певній галузі. Під професійною компетентністю педагога розуміють особистісні можливості учителя, які дозволяють йому самостійно й ефективно реалізовувати цілі педагогічного процесу. Для цього потрібно знати педагогічну теорію, уміти застосовувати її в практичній діяльності. Педагогічна компетентність учителя - це єдність його теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності. Психолого-педагогічні і спеціальні знання є необхідною, але недостатньою умовою професійної компетентності. Практичне розв'язання педагогічних завдань забезпечують уміння і навички, передумовою яких є теоретико-практичні і методичні Зміст теоретичної готовності вчителя виявляється в узагальненому умінні педагогічно мислити.
Зміст практичної готовності вчителя виражається у зовнішніх (предметних) уміннях, тобто в діях, які можна спостерігати. До них належать організаторські і комунікативні уміння. Професійна компетентність учителя обумовлює його педагогічну майстерність. педагогічна майстерність - це знання особливостей педагогічного процесу, уміння його побудувати і привести у рух.
Бездольна В.В. Цікаво було б ознайомитися з останніми інноваційними технологіями, які використовуються психологами у своїй діяльності, особливо у роботі з педагогами та молодими спеціалістами.
Туру Аліна Компетентнісно орієнтований підхід до навчально-виховного процесу, який набуває сили в сучасній школі, є відображенням потреби суспільства в підготовці людей не тільки знаючих, але й вміючих застосувати свої знання. Цілком згідна з тим, що бути компетентним - це уміти мобілізувати у певній ситуації набуті знання і досвід. Професійна компетентність учителя - це професійні знання, творчя діяльність, гнучкість, критичність мислення, рефлексія, постійна самоосвіта.
Бездольна В.В. Як керівник психологічної служби повинен сприяти формуванню професійної компетентності практичного психолога закладу освіти (молодого фахівця)
Бездольна В.В. На мою думку педагогічний стаж звісно має вплив на майстерність педагога, але не завжди досвід і стаж є показником майстерності педагога.
Цілком згодна, що психолог сьогодні - освідчена людина, яка самостійно працює над власним розвитком, уміє самостійно набувати необхідних знань, умінь і навичок, здатна активно й творчо діяти.
Туру Аліна Компетентісно орієнтований підхід, який набуває сили в сучасній школі, є відображенням потреби суспільства в підготовці людей не тільки знаючих, але й вміючих застосувати свої знання. Цілком згідна з тим, що бути компетентним - це уміти мобілізувати у певній ситуації набуті знання і досвід. Професійна компетентність учителя - це професійні знання, творчя діяльність, гнучкість, критичність мислення, рефлексія, постійна самоосвіта.
Авраменко Ірина Юріївна. Дійсно,суспільспву потрібен педагог з високім рівнем професійної компетенції,який завжди у творчому пошуку, рефліксуючий, зі стійкою системою мотивів,тощо.Однак давайте звернемо увагу на стан сільської школи,де по цей час освітній процес підпорядкован сільськогосподарським роботам.Вчитель вимушен ориєнтуватися не на новітні інформаційні технології,а на городні роботи.Я вважаю,що одним з важливих чинників, що пригнічує професійне зростання педагога, є низький соціальний статус педагогічної професії. Питання: коли та де отримати завдання для самостійної роботи №1,яку треба виконати до 24.11?
Ладохіна Людмила Василіна Нові умови зумовлюють нові вимоги, потребують нових, адекватних дій. Для всіх працівників освіти особливо важливим стало набуття таких професійних характеристик, як: мобільність, гнучкість, здатність адаптуватись у соціальних змінах, бути конкурентноспроможним. Саме тому нас цікавлять інноваційні форми методичної роботи, за допомогою яких вирішується основне завдання методичної роботи: підвищення професійної компетентності педагогічних працівників закладу. Але над розвитком своїх професійних компетент¬ностей повинен замисли¬тися не тільки молодий педагог, але й педагог з певним досвідом роботи. На мою думку,в наш час не досить мати лише досвід роботи, треба постійно вчитися, вдосконалювати свої вміння, навички, тому що носіями педагогічних інновацій є творчі особистості,які здатні до:1.рефлексії — що характеризує здібності педагога до самопізнання, самовизначення;2. саморозвитку — як творчого ставлення індивіду до самого себе, створення ним самого себе;3.самоактуалізації — як фактору безперервного прагнення людини до якомога повнішого виявлення і розвитку своїх особистісних можливостей; 4.професійного самовдосконалення — яке здійснюється у двох взаємоповязаних формах: самовиховання та самоосвіта.
Ладохіна Людмила Василівна Нові умови зумовлюють нові вимоги, потребують нових, адекватних дій. Для всіх працівників освіти особливо важливим стало набуття таких професійних характеристик, як: мобільність, гнучкість, здатність адаптуватись у соціальних змінах, бути конкурентноспроможним. Саме тому нас цікавлять інноваційні форми методичної роботи, за допомогою яких вирішується основне завдання методичної роботи: підвищення професійної компетентності педагогічних працівників закладу. Але над розвитком своїх професійних компетент¬ностей повинен замисли¬тися не тільки молодий педагог, але й педагог з певним досвідом роботи. На мою думку,в наш час не досить мати лише досвід роботи, треба постійно вчитися, вдосконалювати свої вміння, навички, тому що носіями педагогічних інновацій є творчі особистості,які здатні до:1.рефлексії — що характеризує здібності педагога до самопізнання, самовизначення;2. саморозвитку — як творчого ставлення індивіду до самого себе, створення ним самого себе;3.самоактуалізації — як фактору безперервного прагнення людини до якомога повнішого виявлення і розвитку своїх особистісних можливостей; 4.професійного самовдосконалення — яке здійснюється у двох взаємоповязаних формах: самовиховання та самоосвіта.
Михайленко М.М. Чи є перелік програм корекційної та розвивальної роботи з дошкільниками, які затверджені МОН України? Ким мають бути затвержджені авторськи програми практичного психолога?
Севрюкова О.Н.Модуль 2.1. Согласна, что современному специалисту очень важно обладать профессиональными качествами - высокая моральность, профессионализм, инициатива, способность создавать, адаптироваться, генерировать идеи, быть динамической и оптимистической личностью и многое другое. Но в тоже время, современному учителю некогда профессионально готовить уроки,создавать то, чем он непосредственно должен заниматься - он пишет отчеты, сдает бесконечные бумаги,готовит папки, и т.д.А классный руководитель и учитель-предметник - в одном лице, который выполняет еще и функции социального педагога, как физически это можно совместить? При нашей унизительной оплате труда.
Булак Н.Г. У переліку "Виконання національних, державних і регіональних програм" (згідно додатку до листа УОН від 05.09.08р.№ 01/8 - 2468) відсутні програми:"Школа проти СНІДу", "Проект ХОУП" Шкільна програма з профілактики вживання тютюну, алкоголю і наркотиків", чи свідчить це про те, що їх вже не треба впроваджувати тренерам, які спеціально навчалися? Чи передбачається впрвадження перелічених програм, або деяких з них, практичними психологами дошкільних закладів? Чи дозволяється у роботі практичного психолога з підлітками використання діагностичних методик у компьютерному варіанті?
Романова Олена В'ячеславівна Я згідна з тим, що сучасний педагог має бути фундаментально освіченою людиною, здатною гнучко перебудовувати напрям і зміст своєї професійної діяльності, яка самостійно працює над власним розвитком, підвищенням освітнього й культурного рівнів, яка вміє самостійно набувати необхідних для професійної діяльності знань, умінь і навичок, критично мислить, володіє стійкою системою мотивів і потреб соціалізації, здатна активно й творчо діяти.
Романова Олена Вячеславівна На жаль дуже часто зустрічається такий феномен як небажання і невміння педагогів критично оцінити власну діяльність. Педагогам, які вже мають уже великий стаж роботи, у яких вже виробився певний стереотип у роботі, дуже важко йти "в ногу" з часом, перебудуватти свою діяльність згідно з сучасними вимогами.Тому постає проблема підвищення мотивації педагогів до подальшого саморозвитку, аналізу своєї діяльності, розвитку гнічкості мислення тощо.
Романова Олена Вячеславівна Педагог дійсно повинен мислити нестандартно, "нешаблонно", повинен володіти знаннями з багатьох галузей, оскільки у теперішній час у дітей спостерігається не тільки висока акселерація, але й пізнавальна активність. І саме тут повинен проявити педагог свою гнучкість мислення.
Виходячи з функцій:інформаційної, діяльнісної, креативної і розвивальної; основними функціональними ролями, які виконує вчитель, можна вважати:координатор, організатор саморозвитку, дослідник, психолог, захисник прав дитини,розробник навчальних програм, тренер, експерт, помічник і др..
Вважаю, що педагогічний стаж і педагогічний досвід, звичайно, є показниками майстерності педагога,тому що це більш знаюча, опитна людина,але не завжди. Не завжди тому, що існує дуже багато бар'єрів в професійній діяльності. Педагог молодий,не такий опитний, який завжди розвиває свої компетенції, має велику мотивацію і любов до професії, може бути більш майстерним від досвідченого педагога, який не розвивається. Зараз, через безліч бар'єрів, дуже складно бути компетентним в своїй справі.
Романова Олена В'ячеславівна Не завжди педагогічний стаж і педагогічний досвід є показниками майстерності педагога. Дослідники відмічають, що багатолітнє виконування однієї і тієї ж професійної діяльності призводе до появи професійної втоми, виникнення психологічних бар'єрів, збіднення репертуару способів виконання діяльності, втрати професійноих вмінь та навичок, зниження працездатності.Багаторічне виконання однієї і тієї ж діяльності сталими способами веде до розвитку професійно небажаних якостей і професійної дезадаптації спеціалістів. І дійсно тут не може бути мови про підвищення майстерності педагога. Але якщо педагог з кожним роком проявляє свою відкритість до нововведень, в нього існує мотивація до професійного розвитку, при цьому він здатний пристосовуватися до нових умов, має здатність до самоаналізу, успішно розв'язує труднощі, які виникають,то це призводить до подальшого вдосконалення і професійного розвитку особистості.
Романова Олена В'ячеславівна Я повністю згідна зі словами Б. Патона "Учитель – це той же вчений, але у своїй особливій лабораторії, де він, усебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і людських душ"
Романова Олена В'ячеславівна Будь-яка педагогічна технологія має відповідати наступним критеріям: -концептуальність; -гарантована результативність педагогічного процесу, позитивні зміни в розвитку учнів, адекватні поставленим цілям; -цілеспрямованість: очікуваний результат не випадковий, а гарантований, заздалегідь спроектований; -керованість; -системність дидактичних засобів; -відтворюваність.
Романова Олена В'ячеславівна Основні функціональні ролі,які виконує вчитель, враховуючи й реалізуючи принципи особистісно зорієнтованого підходу до навчально-виховного процесу: -фасилітатор; -співтворець; -розробник навчальних проектів; -організатор саморозвитку; -психолог; -дослідник; -захисник прав дитини; -аналітик; -менеджер; -координатор.
Луканова С.П. Модуль 1.1. Умови дистанційного навчання дозволяють навчатися самостійно, здобувати знання, та вміти аналізувати отриману інформацію. Але через складність доступу до інтернету, виникають труднощі під час добування цієї інформації. Дякую!
Луканова С.П. Де можна знайти програми, щодо роботи психологічного гуртка, затверджені МОН України? Чи дозволяється використовувати авторські програми? Дякую!
Луканова С.П. Так, звичайно, професійна компетентність педагога є обов'язковою умовою: у зростанні, впевненості, успішності, єфективній взаємодії з оточенням та в його професійній діяльності.
Івко Ніна Згідна з тим, що лише вчитель з високою професійною компетентністю, розвиненими творчими, дослідницькими здібностями, високим рівнем інтелігентності, духовно-морального потенціалу, конкурентноздатності, ерудованості, здібностей до безперервної освіти може виховати самостійну творчу особистість.
Бездольна В.В. ДЛЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 23.11.2009 1) Етичний кодекс психолога має 7 розділів! Чи було прийнято новий кодекс, у якому вже більше розділів? 2) Чи є нормативний документ, який регламентує діяльність представника психологічної служби закладу освіти при першому визначенні факту насильства над дитиною? Які повинні бути перщі кроки саме психолога (чи повинен він письмово про це доповисти та кому, або це робить адміністрація закладу освіти)? 3)Чи обов'язково вести документацію виступів, семінарів або лекцій, методичних рекомендацій для педагогічних працівників на українській мові (або можливо оформлювати виступи семінарів, розробок на російській мові)
Бездольна В.В. ДЛЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 23.11.09 1) Чи повинен психолог закладу освіти надавити щомісяця свій план на місяц керівнику психологічної служби? 2) Чи є розроблені посадові обов'язки саме для керівника психологічної служби або методиста, який відповідає за психологічну службу? 3) Чи була змінена форма журналу щоденного обліку роботи (протягом 2004-2006 років)?
Бездольна В.В. ДЛЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 23.11.2009 1) Чи потрібно методисту, який відповідає за психологічну службу нормативно оформлювати завідування кабінетом чи це вирішує начальник відділу освіти? 2) Приймая участь у дистанційних курсах учасники курсів не повинні виконувати та відвідувати свою роботу, або приймають участь у курсах паралельно своїй діяльності (згідно з нормативними документами)?
Комментарий к вопросам «Место психологического консультирования в системе работы практического психолога» (Модуль 2.2); «Использование Интернет-ресурсов в деятельности педагога-психолога».
Консультирование – это вид деятельности психолога, направленной на оказание помощи (в виде советов, рекомендаций) в решении проблем психологического, эмоционального характера.
В настоящее время человек находится под воздействием многих факторов: и политических, и социально-экономических, и психологических. Сокращение времени из-за поиска дополнительных источников дохода, психологические перегрузки, стрессы способствуют развитию раздражительности, агрессивности, хронической усталости, одним словом, болезненного состояния. Если брать во внимание детскую психологию, что нам близко по роду своей деятельности, то можно отметить, что дети становятся полностью зависимыми от настроения, эмоций взрослых. Поэтому прежде всего нужно оказывать помощь взрослым, которые, к сожалению, не всегда обращаются к психологу со своими проблемами до тех пор, пока это не отразится на ребенке. В таких ситуациях может помочь как раз консультация у психолога. Чтобы суметь оказать квалифицированную помощь, необходимо в совершенстве овладеть всеми техниками психологического консультирования. И так как эта область практической психологии сравнительно новая, необходимо учебным заведениям больше внимания уделять этому вопросу при подготовке специалистов по психологии.
Теперь что касается консультирования в сети. Оно, конечно же, консультирования «с глазу на глаз» не заменит. Но это вариант оказания экстренной помощи в кризисных ситуациях. Проводить это консультирование должны, естественно, специалисты. Очень удобно, что в Интернете педагоги и родители могут найти ответы на многие вопросы по психолого-педагогическим проблемам.
Комментарий к теме «Психология одаренности» (модуль 2.4)
В дошкольном учреждении способности у ребенка проявляются в основном в среднем-старшем дошкольном возрасте, то есть, перед школой. И проследить дальнейшее развитие способностей, а также помочь в этом ребенку дошкольным психологам не удается. Если бы ребенок оставался в детском саду еще на год (как это было раньше в подготовительной группе), то можно было бы добиться более высоких результатов в развитии способностей. В этом убеждены и воспитатели, и музработники.
Вопрос: У практических психологов дошкольных учреждений есть некоторые пакеты диагностических методик по изучению одаренности. А какие вы могли бы предложить анкеты и другие методы по выявлению способностей у детей?
Луканова С.П. Модуль 2.2. В своїй роботі практичний психолог повинен виконувати та дотримуватися Етичного кодексу, Посадової інструкції та інших нормативних документів. Згідно наказу МОН України від 02.07.09 р. № 616, чи повина Посадова інструкція складатися з 5 розділів. Дякую!
В полі "Отправить комментарий" - введіть ПІБ, ваш коментар з теми або питання. Оберіть Подпись коментария "Анонимный", але обов`язково введіть ПІБ. Натисніть кнопку "Отправить коментарий", яка розташована під полем коментаря.
ОтветитьУдалитьЧепенко Л.М. Модуль 2.1.
ОтветитьУдалитьЗгідна з тим, що тільки відповідність педагога сучасним вимогам суспільства, його мобільність дають змогу професійно зростати, використовуючи свій особистісний потенціал.
Стосовно складових професійної компетентності педагога: на мою думку, сучасному вчителю необхідно більше уваги приділяти розвитку рефлексії, тому що аналіз своєї діяльності та діяльності учнів стимулює професійний зріст.
Чепенко Л.М. Модуль 2.1.
ОтветитьУдалитьЦікаві тлумачення процесу професійного становлення і розвитку вчителя Софій Н.З., Ліліан Катц, Д.Сьюпера.
Чепенко Л.М. Модуль 2.1.
ОтветитьУдалитьЧи можна віднести до чинників, що гальмують професійне зростання, стереотипи в педагогічній діяльності? До якиих саме: внутрішніх чи зовнішніх?
Ивко Нина
ОтветитьУдалитьОтветы на вопросы для самоконтроля мы должны отправлять?
Пруднікова В.
ОтветитьУдалитьАналіз світових тенденцій у галузі професійно-педагогічної освіти засвідчує зростання вимог до педагогічного професіоналізму і особистих якостей вчителя, основними проблемами, з якими зустрічатимуться вчителі у цьому тисячолітті, є:
• постійне ускладнення змісту освіти,
• самостійна постановка і вирішення творчих і дослідницьких завдань;ускладнення проблем виховання;
• безперервне оволодіння прогресивними технологіями навчання і виховання, новими досягненнями вітчизняного і зарубіжного досвіду;
• робота в єдиному інформаційному середовищі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.
Усе це може здійснювати лише вчитель з високою професійною компетентністю, розвиненими творчими, дослідницькими здібностями, високим рівнем інтелігентності, духовно-морального потенціалу, конкурентноздатності, ерудованості, здібностей до безперервної освіти.
Поняття "компетентність " означає володіння знаннями, досвідом у певній галузі. Під професійною компетентністю педагога розуміють особистісні можливості учителя, які дозволяють йому самостійно й ефективно реалізовувати цілі педагогічного процесу. Для цього потрібно знати педагогічну теорію, уміти застосовувати її в практичній діяльності. Педагогічна компетентність учителя - це єдність його теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності.
Психолого-педагогічні і спеціальні знання є необхідною, але недостатньою умовою професійної компетентності. Практичне розв'язання педагогічних завдань забезпечують уміння і навички, передумовою яких є теоретико-практичні і методичні
Зміст теоретичної готовності вчителя виявляється в узагальненому умінні педагогічно мислити.
Зміст практичної готовності вчителя виражається у зовнішніх (предметних) уміннях, тобто в діях, які можна спостерігати. До них належать організаторські і комунікативні уміння.
Професійна компетентність учителя обумовлює його педагогічну майстерність. педагогічна майстерність - це знання особливостей педагогічного процесу, уміння його побудувати і привести у рух.
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьЦікаво було б ознайомитися з останніми інноваційними технологіями, які використовуються психологами у своїй діяльності, особливо у роботі з педагогами та молодими спеціалістами.
Туру Аліна
ОтветитьУдалитьКомпетентнісно орієнтований підхід до навчально-виховного процесу, який набуває сили в сучасній школі, є відображенням потреби суспільства в підготовці людей не тільки знаючих, але й вміючих застосувати свої знання.
Цілком згідна з тим, що бути компетентним - це уміти мобілізувати у певній ситуації набуті знання і досвід.
Професійна компетентність учителя - це професійні знання, творчя діяльність, гнучкість, критичність мислення, рефлексія, постійна самоосвіта.
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьЯк керівник психологічної служби повинен сприяти формуванню професійної компетентності практичного психолога закладу освіти (молодого фахівця)
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьНа мою думку педагогічний стаж звісно має вплив на майстерність педагога, але не завжди досвід і стаж є показником майстерності педагога.
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьДля Ивко Нины
На Ваш вопрос есть ответ в консультации от 19 ноября.
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьПорекомендуйте літературу для використання з даної теми консультації (Удосконалення професійної компетентності психолога)
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьЦілком згодна, що психолог сьогодні - освідчена людина, яка самостійно працює над власним розвитком, уміє самостійно набувати необхідних знань, умінь і навичок, здатна активно й творчо діяти.
Туру Аліна
ОтветитьУдалитьКомпетентісно орієнтований підхід, який набуває сили в сучасній школі, є відображенням потреби суспільства в підготовці людей не тільки знаючих, але й вміючих застосувати свої знання.
Цілком згідна з тим, що бути компетентним - це уміти мобілізувати у певній ситуації набуті знання і досвід.
Професійна компетентність учителя - це професійні знання, творчя діяльність, гнучкість, критичність мислення, рефлексія, постійна самоосвіта.
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьЧи можливо дізнатися з якої години розпочинаються інтернет-консультації?
Авраменко Ірина Юріївна.
ОтветитьУдалитьДійсно,суспільспву потрібен педагог з високім рівнем професійної компетенції,який завжди у творчому пошуку, рефліксуючий, зі стійкою системою мотивів,тощо.Однак давайте звернемо увагу на стан сільської школи,де по цей час освітній процес підпорядкован сільськогосподарським роботам.Вчитель вимушен ориєнтуватися не на новітні інформаційні технології,а на городні роботи.Я вважаю,що одним з важливих чинників, що пригнічує професійне зростання педагога, є низький соціальний статус педагогічної професії.
Питання:
коли та де отримати завдання для самостійної роботи №1,яку треба виконати до 24.11?
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьЛадохіна Людмила Василіна
ОтветитьУдалитьНові умови зумовлюють нові вимоги, потребують нових, адекватних дій. Для всіх працівників освіти особливо важливим стало набуття таких професійних характеристик, як: мобільність, гнучкість, здатність адаптуватись у соціальних змінах, бути конкурентноспроможним. Саме тому нас цікавлять інноваційні форми методичної роботи, за допомогою яких вирішується основне завдання методичної роботи: підвищення професійної компетентності педагогічних працівників закладу.
Але над розвитком своїх професійних компетент¬ностей повинен замисли¬тися не тільки молодий педагог, але й педагог з певним досвідом роботи. На мою думку,в наш час не досить мати лише досвід роботи, треба постійно вчитися, вдосконалювати свої вміння, навички, тому що носіями педагогічних інновацій є творчі особистості,які здатні до:1.рефлексії — що характеризує здібності педагога до самопізнання, самовизначення;2. саморозвитку — як творчого ставлення індивіду до самого себе, створення ним самого себе;3.самоактуалізації — як фактору безперервного прагнення людини до якомога повнішого виявлення і розвитку своїх особистісних можливостей; 4.професійного самовдосконалення — яке здійснюється у двох взаємоповязаних формах: самовиховання та самоосвіта.
Ладохіна Людмила Василівна
ОтветитьУдалитьНові умови зумовлюють нові вимоги, потребують нових, адекватних дій. Для всіх працівників освіти особливо важливим стало набуття таких професійних характеристик, як: мобільність, гнучкість, здатність адаптуватись у соціальних змінах, бути конкурентноспроможним. Саме тому нас цікавлять інноваційні форми методичної роботи, за допомогою яких вирішується основне завдання методичної роботи: підвищення професійної компетентності педагогічних працівників закладу.
Але над розвитком своїх професійних компетент¬ностей повинен замисли¬тися не тільки молодий педагог, але й педагог з певним досвідом роботи. На мою думку,в наш час не досить мати лише досвід роботи, треба постійно вчитися, вдосконалювати свої вміння, навички, тому що носіями педагогічних інновацій є творчі особистості,які здатні до:1.рефлексії — що характеризує здібності педагога до самопізнання, самовизначення;2. саморозвитку — як творчого ставлення індивіду до самого себе, створення ним самого себе;3.самоактуалізації — як фактору безперервного прагнення людини до якомога повнішого виявлення і розвитку своїх особистісних можливостей; 4.професійного самовдосконалення — яке здійснюється у двох взаємоповязаних формах: самовиховання та самоосвіта.
Михайленко М.М.
ОтветитьУдалитьЧи є перелік програм корекційної та розвивальної роботи з дошкільниками, які затверджені МОН України?
Ким мають бути затвержджені авторськи програми практичного психолога?
Севрюкова О.Н.Модуль 2.1.
ОтветитьУдалитьСогласна, что современному специалисту очень важно обладать профессиональными качествами - высокая моральность, профессионализм, инициатива, способность создавать, адаптироваться, генерировать идеи, быть динамической и оптимистической личностью и многое другое.
Но в тоже время, современному учителю некогда профессионально готовить уроки,создавать то, чем он непосредственно должен заниматься - он пишет отчеты, сдает бесконечные бумаги,готовит папки, и т.д.А классный руководитель и учитель-предметник - в одном лице, который выполняет еще и функции социального педагога, как физически это можно совместить? При нашей унизительной оплате труда.
Булак Н.Г.
ОтветитьУдалитьУ переліку "Виконання національних, державних і регіональних програм" (згідно додатку до листа УОН від 05.09.08р.№ 01/8 - 2468) відсутні програми:"Школа проти СНІДу", "Проект ХОУП" Шкільна програма з профілактики вживання тютюну, алкоголю і наркотиків", чи свідчить це про те, що їх вже не треба впроваджувати тренерам, які спеціально навчалися?
Чи передбачається впрвадження перелічених програм, або деяких з них, практичними психологами дошкільних закладів?
Чи дозволяється у роботі практичного психолога з підлітками використання діагностичних методик у компьютерному варіанті?
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьЯ згідна з тим, що сучасний педагог має бути фундаментально освіченою людиною, здатною гнучко перебудовувати напрям і зміст своєї професійної діяльності, яка самостійно працює над власним розвитком, підвищенням освітнього й культурного рівнів, яка вміє самостійно набувати необхідних для професійної діяльності знань, умінь і навичок, критично мислить, володіє стійкою системою мотивів і потреб соціалізації, здатна активно й творчо діяти.
Романова Олена Вячеславівна
ОтветитьУдалитьНа жаль дуже часто зустрічається такий феномен як небажання і невміння педагогів критично оцінити власну діяльність. Педагогам, які вже мають уже великий стаж роботи, у яких вже виробився певний стереотип у роботі, дуже важко йти "в ногу" з часом, перебудуватти свою діяльність згідно з сучасними вимогами.Тому постає проблема підвищення мотивації педагогів до подальшого саморозвитку, аналізу своєї діяльності, розвитку гнічкості мислення тощо.
Романова Олена Вячеславівна
ОтветитьУдалитьПедагог дійсно повинен мислити нестандартно, "нешаблонно", повинен володіти знаннями з багатьох галузей, оскільки у теперішній час у дітей спостерігається не тільки висока акселерація, але й пізнавальна активність. І саме тут повинен проявити педагог свою гнучкість мислення.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьХотілось більше дізнатися про таку інноваційнй форму методичної роботи, як "Гайд-парки".
Чудновець Людмила Іванівна
ОтветитьУдалитьВиходячи з функцій:інформаційної, діяльнісної, креативної і розвивальної; основними функціональними ролями, які виконує вчитель, можна вважати:координатор, організатор саморозвитку, дослідник, психолог, захисник прав дитини,розробник навчальних програм, тренер, експерт, помічник і др..
Вважаю, що педагогічний стаж і педагогічний досвід, звичайно, є показниками майстерності педагога,тому що це більш знаюча, опитна людина,але не завжди. Не завжди тому, що існує дуже багато бар'єрів в професійній діяльності. Педагог молодий,не такий опитний, який завжди розвиває свої компетенції, має велику мотивацію і любов до професії, може бути більш майстерним від досвідченого педагога, який не розвивається.
Зараз, через безліч бар'єрів, дуже складно бути компетентним в своїй справі.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьНе завжди педагогічний стаж і педагогічний досвід є показниками майстерності педагога.
Дослідники відмічають, що багатолітнє виконування однієї і тієї ж професійної діяльності призводе до появи професійної втоми, виникнення психологічних бар'єрів, збіднення репертуару способів виконання діяльності, втрати професійноих вмінь та навичок, зниження працездатності.Багаторічне виконання однієї і тієї ж діяльності сталими способами веде до розвитку професійно небажаних якостей і професійної дезадаптації спеціалістів. І дійсно тут не може бути мови про підвищення майстерності педагога.
Але якщо педагог з кожним роком проявляє свою відкритість до нововведень, в нього існує мотивація до професійного розвитку, при цьому він здатний пристосовуватися до нових умов, має здатність до самоаналізу, успішно розв'язує труднощі, які виникають,то це призводить до подальшого вдосконалення і професійного розвитку особистості.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьСкладові компоненти, які формують модель професійної компетентності педагога, тобто формують зовнішню оболонку моделі:
-когнітивно-технологічна компетентність;
-загально-культурна компетентінсть;
-методична компетентність;
-комунікативно-ситуативна;
-соціальна компетентність;
-психолого-педагогічна компетентність;
-прогнозувально-рефлективна компетентність;
-аутопсихологічна компетентність;
-інформаційно-технологічна компетентність;
-управлінська компетентність;
-кооперативна компетентність;
-здоров'язбережувальна компетентність.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьЯ повністю згідна зі словами Б. Патона
"Учитель – це той же вчений, але у своїй особливій лабораторії, де він, усебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і людських душ"
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьБудь-яка педагогічна технологія має відповідати наступним критеріям:
-концептуальність;
-гарантована результативність педагогічного процесу, позитивні зміни в розвитку учнів, адекватні поставленим цілям;
-цілеспрямованість: очікуваний результат не випадковий, а гарантований, заздалегідь спроектований;
-керованість;
-системність дидактичних засобів;
-відтворюваність.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьОсновні функціональні ролі,які виконує вчитель, враховуючи й реалізуючи принципи особистісно зорієнтованого підходу до навчально-виховного процесу:
-фасилітатор;
-співтворець;
-розробник навчальних проектів;
-організатор саморозвитку;
-психолог;
-дослідник;
-захисник прав дитини;
-аналітик;
-менеджер;
-координатор.
Луканова С.П.
ОтветитьУдалитьМодуль 1.1.
Умови дистанційного навчання дозволяють навчатися самостійно, здобувати знання, та вміти аналізувати отриману інформацію. Але через складність доступу до інтернету, виникають труднощі під час добування цієї інформації. Дякую!
Луканова С.П.
ОтветитьУдалитьДе можна знайти програми, щодо роботи психологічного гуртка, затверджені МОН України?
Чи дозволяється використовувати авторські програми?
Дякую!
Луканова С.П.
ОтветитьУдалитьТак, звичайно, професійна компетентність педагога є обов'язковою умовою: у зростанні, впевненості, успішності, єфективній взаємодії з оточенням та в його професійній діяльності.
Івко Ніна
ОтветитьУдалитьЗгідна з тим, що лише вчитель з високою професійною компетентністю, розвиненими творчими, дослідницькими здібностями, високим рівнем інтелігентності, духовно-морального потенціалу, конкурентноздатності, ерудованості, здібностей до безперервної освіти може виховати самостійну творчу особистість.
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьДЛЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 23.11.2009
1) Етичний кодекс психолога має 7 розділів!
Чи було прийнято новий кодекс, у якому вже більше розділів?
2) Чи є нормативний документ, який регламентує діяльність представника психологічної служби закладу освіти при першому визначенні факту насильства над дитиною? Які повинні бути перщі кроки саме психолога (чи повинен він письмово про це доповисти та кому, або це робить адміністрація закладу освіти)?
3)Чи обов'язково вести документацію виступів, семінарів або лекцій, методичних рекомендацій для педагогічних працівників на українській мові (або можливо оформлювати виступи семінарів, розробок на російській мові)
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьДЛЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 23.11.09
1) Чи повинен психолог закладу освіти надавити щомісяця свій план на місяц керівнику психологічної служби?
2) Чи є розроблені посадові обов'язки саме для керівника психологічної служби або методиста, який відповідає за психологічну службу?
3) Чи була змінена форма журналу щоденного обліку роботи (протягом 2004-2006 років)?
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьДЛЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 23.11.2009
1) Чи потрібно методисту, який відповідає за психологічну службу нормативно оформлювати завідування кабінетом чи це вирішує начальник відділу освіти?
2) Приймая участь у дистанційних курсах учасники курсів не повинні виконувати та відвідувати свою роботу, або приймають участь у курсах паралельно своїй діяльності (згідно з нормативними документами)?
Ивченко Инна Эдуардовна
ОтветитьУдалитьКомментарий к вопросам «Место психологического консультирования в системе работы практического психолога» (Модуль 2.2); «Использование Интернет-ресурсов в деятельности педагога-психолога».
Консультирование – это вид деятельности психолога, направленной на оказание помощи (в виде советов, рекомендаций) в решении проблем психологического, эмоционального характера.
В настоящее время человек находится под воздействием многих факторов: и политических, и социально-экономических, и психологических. Сокращение времени из-за поиска дополнительных источников дохода, психологические перегрузки, стрессы способствуют развитию раздражительности, агрессивности, хронической усталости, одним словом, болезненного состояния. Если брать во внимание детскую психологию, что нам близко по роду своей деятельности, то можно отметить, что дети становятся полностью зависимыми от настроения, эмоций взрослых. Поэтому прежде всего нужно оказывать помощь взрослым, которые, к сожалению, не всегда обращаются к психологу со своими проблемами до тех пор, пока это не отразится на ребенке. В таких ситуациях может помочь как раз консультация у психолога. Чтобы суметь оказать квалифицированную помощь, необходимо в совершенстве овладеть всеми техниками психологического консультирования. И так как эта область практической психологии сравнительно новая, необходимо учебным заведениям больше внимания уделять этому вопросу при подготовке специалистов по психологии.
Теперь что касается консультирования в сети. Оно, конечно же, консультирования «с глазу на глаз» не заменит. Но это вариант оказания экстренной помощи в кризисных ситуациях. Проводить это консультирование должны, естественно, специалисты. Очень удобно, что в Интернете педагоги и родители могут найти ответы на многие вопросы по психолого-педагогическим проблемам.
Ивченко Инна Эдуардовна
ОтветитьУдалитьКомментарий к теме «Психология одаренности» (модуль 2.4)
В дошкольном учреждении способности у ребенка проявляются в основном в среднем-старшем дошкольном возрасте, то есть, перед школой. И проследить дальнейшее развитие способностей, а также помочь в этом ребенку дошкольным психологам не удается. Если бы ребенок оставался в детском саду еще на год (как это было раньше в подготовительной группе), то можно было бы добиться более высоких результатов в развитии способностей. В этом убеждены и воспитатели, и музработники.
Вопрос: У практических психологов дошкольных учреждений есть некоторые пакеты диагностических методик по изучению одаренности. А какие вы могли бы предложить анкеты и другие методы по выявлению способностей у детей?
Луканова С.П.
ОтветитьУдалитьМодуль 2.2.
В своїй роботі практичний психолог повинен виконувати та дотримуватися Етичного кодексу, Посадової інструкції та інших нормативних документів.
Згідно наказу МОН України від 02.07.09 р. № 616, чи повина Посадова інструкція складатися з 5 розділів.
Дякую!