Івко Ніна Існує багато методик, які допомагають пізнати творчу, обдаровану дитину з креативністю її мислення. Зокрема: Методика Векслера допоможе визначити рівень інтелектуальних здібностей. Методика Кетелла допоможе оцінити інтелектуальні можливості дитини. Методика Айзенка допоможе визначити рівень інтелекту. Методика "Неіснуюча тварина" допоможе визначити, наскільки в дитини розвинена творча уява, оригінальність мислення, емоційний стан. Методика "Прогресивні матриці Равена" допоможе визначити рівень аналітико-синтетичних умінь. Анкета з визначення здібностей учнів за методикою американських вчених Хаана і Кафа допоможе визначити на основі співставлення з інтересами одноліток особливості спрямованості даної особистості.
Чепенко Л.М. Модуль 2.4. Доброго дня! Розвиток обдарованості - це один з приоритетних напрямків роботи практичного психолога, який потребує постійного удосконалення. У своїй роботі використовую корекційно-розвивальні заняття з серії "Развитие творческой одаренности детей школьного возраста" ( 4 блока). Учні проявляють активність, творчість - їм цікаво, а це головне.
Луканова С.П. Одаренность, как и любое другое проявление и характеристика личности проявляетсяв социуме, обществе, отрыв от которого ведет к изоляции индивидуума и к невозможности проявить свой талант и способности. В связи с этим психологу необходимо скорректировать возможные отклонения в адаптации одаренных детей и, по возможности, сгладить невротические проявления ребенка вследствиетого, что он "не такой как все".
Чепенко Л.М. Модуль 2.4. При діагностуванні обдарованих учнів використовую наступні методики: - Торренса - визначення рівня креативності. - ГІТ (груповий інтелектуальний тест) - визначення рівня інтелектуальних здібностей учнів 10-12 років. - методику Замбацявічене - визначення рівня розумових здібностей учнів 10-12 років. - Амтхауера - визначення структури інтелекту (14-17 років) - Равена - визначення рівня інтелекту. - Філіпса - визначення рівня шкільної тривожності молодших підлітків.
Луканова С.П. Функции практического психолога в работе с одаренными детьми не должны ограничиваться только психодиагностикой, а обязательновключать в себе: - психологическую поддержку детей при обучении по усложненным программам; - психологический мониторинг при использовании авторских и учебных программ; - участие в проектировании и реализации образовательной среды для одаренных детей; - психологическую подготовку педагогов. Л.С. Выготский провозгласил новую парадигму, которая заключается в необходимости перехода от "диагностики отбора" к диагностике развития одаренности.
Шановні колеги! Якими методиками ви користуєтеся для визначення спеціальних здібностей учнів? Такі методики корисні при роботі як з обдарованими дітьми, так і в профорієнтації.
Романова Олена В'ячеславівна Я згодна з тим, що для обдарованих дітей необхідна школа, яка б заперечувала реальну індивідуалізацію без ізоляції обдарованих дітей від соціального середовища, вивчення всіх особливих властивостей кожного окремого вихованця та пристосування всіх прийомів виховання та впливу соціального середовища до кожного учні персонально. Але тоді виникає проблема, можна сказати,удосконалення особистості педпрацівника, який би не обмежувався тільки передачею нових знань дітям, але був би чуйним, доброзичливим. Він повинен уособлювати собою консультанта та помічника.
Чепенко Л.М. Згодна з колегою Лукановою С.П. З педагогами проводжу психологічні практикуми "Особливості роботи вчителя з обдарованими", також розробляю рекомендації для вчителів-предметників стосовно складання індивідуальних програм розвитку обдарованого учня. З учнями, при підготовці їх до участі в предметних олімпіадах, конкурсах, турнірах, використовую програму "Гімназист без стресів та тривог" (Чернікової. Особливу увагу приділяю роботі з батьками обдарованих учнів - розробляю рекомендації, беру участь у батьківських зборах за тематикою "Розвиток обдарованості" тощо
Романова Олена В'ячеславівна Я не згодна з деякими фахівцями з приводу того, що для виховання і навчання обдарованої дитини особливі методи не потрібні! Більше того, обдарована дитина - це не проста дитина, яка потребує до себе іншого підходу. У своїй же роботі в ДНЗ я використовую: - спостереження за дітьми як під час занять, так і у вільний від них час - під час ігрової діяльності; -аналіз продуктів діяльності дітей; -тест-анкету на визначення здібностей дитини Н.П.Смелянської; -методику Савенкова; -шкалу рейтингових характеристик обдарованих дітей Дж.Рензуллі; -методику визначення креативності Е.Е.Тунік; -методику Торранса; -адаптований тест для діагностики рівня пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку М.Н.Іл'їної; -анкетування та бесіди з батьками.
Бездольна В.В. Доброго дня! Дуже цікаво дізнатися про наявність карт, які заповнюються на обдарованих дітей з метою психолого-педагогічного супроводу. Чи є певний стандарт, або карту дозволяється доповнювати розділами за бажанням та потребою психолога?
Романова Олена В'ячеславівна Методики з профорієнтації ьдля тих, хто працює в школі: -експрес-анкета для психолога-прфорієнтатора (В.В.Козлов, А.А.Козлова) -анкета "Ваша майбутня професія" -анкета интересов -диференційний діагностичний опитувальник (ДДО); -методика КОЗ (оцінка комунікативних та організаторських здібностей); -методика визначення основних мотивів вибору професії; -методика виявлення і оцінки професійної спрямованості і професійних намірів (рос. -НИН; -орієнтировочно-діагностична анкета спрямованості інтересів С.Я.Карпіловської(рос.- ОДАНИ); -визначення професійної готовності Л.Н.Кабардової; -"Сфера професійних переваг учнів" (опитувальник Йовайши); -"Взаємозв'язок типу особистості і сфери професійної діяльності" (опитувальник Дж.Холланда); -"Професійна готовність" Чернявської А.П.; - діагностичний тест структури інтересів і схильностей (СІС-190) І.А.Зуєва...
Романова Олена В'ячеславівна Особливо зараз, коли у дітей висока пізнавальна активність, виникає потреба групові кімнати в дитсадках добре оснастити різноманітними матеріалами та обладнанням й дозволити дітям вільно цим користуватися, тобто створити, як вимагає нова програма "Я у Світі", повноцінне розивальне середовище.
Романова Олена В'ячеславівна Хотілось би докладніше дізнатися про Комплексну програму пошуку, навчання й виховання обдарованих дітей і молоді України "Творча обдарованість". Це якась нова програма чи ні?
Булак Н.Г. Добрий день, колеги! Вважаю, що робота з обдарованими дітьми дуже цікава і різнопланова. Тому практичному психологу необхідно використовувати в роботі нетрадиційні методи організації обдарованих учнів і проявляти творчий підхід при здійсненні психологічного супроводу. Рекомендую до використання "Тренінг креативності" (автор Н.Г. Гордова),учні із задоволенням відвідують заняття данного циклу.
Доброго дня! Дякую за допоміжний матеріал, методики щодо виявлення обдарованості дітей. Іноді важко знайти методики, які прості, швидкі і інформативні у використанні, і підходять до дітей різного віку.
Обдарованим дітям дуже необхідна підтримка тому, що з'являється багато труднощів, на які впливають: - несприятливий психологічний клімат в сім'ї; - емоційна холодність вчителів і батьків; - тривожність дитини; - необізнаність вчителів зі структурою інтересів обдарованої дитини.
Романова Олена В'ячеславівна Я вважаю, що необхідно проводити тестування педпрацівників на визначення їх здатності працювати з обдарованими дітьми, тому що, як визначила практика, зовсім деякі з них здатні до цього в силу своєї гнучкості мислення, високого інтелекту, креативності та доброзичливості!
Кондратенко Ірина Феномен виникнення обдарованості дуже важко пояснити. Також не завжди можна пояснити приклади, якими володіє людство. Тому очевидно, що відтворення видатних здібностей не може бути зведене до якоїсь формули, яку потім можна було б широко застосовувати. Але на сьогодні багато відомо про обставини, які надали поштовх розвитку найяскравіших здібностей. Ефроімсон виділяє чотири основних фактори, які кардинально впливають на розвиток обдарованої особистості: 1.Становлення міцних ціннісних установок в дитячо-підлітково-юнацькому періоді. 2.Вібір діяльності у відповідності з індивідуальним задарма. 3.Оптімальні умови для розвитку цього дару, котрі інколи активно створюються навіть всупереч соціуму. 4.Наявність сприятливих соціальних умов (соціального запиту, "попиту") для самореалізації.
Романова Олена В'ячеславівна Слід зауважити, що існує два види обдарованості: потенційна обдарованість по відношенню до різних видів діяльності притаманна багатьом дітям, і актуальна обдарованість, яку демонструє лише незначна частина дітей. І необхідно про це пам'ятати при роботі з дітьми.
Романова Олена В'ячеславівна Виникає необхідність поповнення банку методик для виявлення розвитку здібностей, обдарованості для дітей дошкільного віку.
Івко Ніна Риси характеру, що сприяють творчій продуктивності, можна виявити досить рано. Однією із сфер, де на ранніх стадіях життя проявляється творча активність дітей, є образотворче мистецтво. Як відомо всі діти малюють. Малювання є основним засобом вираження себе на самих ранніх стадіях життя. Тільки в малюванні діти із самого початку вільні від обмежень ( знання нотної грамоти у музиці, уміння виразити свою думку в літературі) і тому малювання з усіх видів художньої творчості їм найближче. Гранично обмежені в художніх засобах, щоб розвити свою думку, діти, спираючись на свій творчий інстинкт, знаходять дивовижні рішення, самостійно відкривають образотворчі закони. У своїй роботі використовую нетрадіційни техніки малювання для психичного розвитку дитини.
Севрюкова О.Н. Модуль 2.4. Для диагностики интеллекта,социального развития ребенка, его творческих способностей, личностных особенностей тестов в принципе достаточно (тесты Торренса, "ШТУР", Амтхауэр, ГИТ, Айзенк и т.д.). Что же касается специальных способностей, то пока кроме наблюдений учителя-предметника, родителей, лучше ничего нет, для этого также можно использовать анкету по определению способностей учеников. Конечно, очень важно, чтоб ребенок был социально адаптирован в окружающей среде, но не всегда эту проблему может разрешить психолог, или учитель есть еще такой немаловажный фактор - как родители. В украинском журнале "Психолог", есть очень хорошие занятия для одаренных, прямо по блокам -интеллектуальное направление, лидерство,здоровье и т.д. А за кокой год я не помню.
Для Івко Ніна Вкладка пока не рабочая, мы собираем ваши материалы. Завтра будут вывешены некоторые из них. !!!Напоминаем, что на вкладке психолог-психологу, вы можете поделиться материалами, которые есть у вас для работы психолога, для этого вы отсылаете ваши материалы на наш ел. ящик, делая пометку "психолог-психологу".
Модуль 2.4.Севрюкова О.Н. Для Бездольной В.В. Карти психологического развития одаренного ребенка обычно ведуться и заполняться, по графам которые выбраны психологом (например - адаптация -1, 5 класс,10 класс, мотивация, интеллект,развитие ком.-орг. способностей, социостатус и т.д.) По нормативам мы обязаны вести карточки учета на каждого ребенка, но какие они должны быть, нигде не указано, значит психолог выбирает основные моменты диагностики ребенка, которые надо отслеживать.
Михайленко М.М. Чи доцільно проведення конкурсів, змаганнь інтелектуального характеру серед дітей старшого дошкільного віку з огляду на психологічні особливості дошкільнят?
Попова О.В. На современном этапе развития общества работа с одаренными детьми очень важна для практического психолога. Одаренные дети - это тот потенциал, который сможет изменить экономическое положение нашей страны. Данные лекции богаты теор и практическим материалом. Особо важным для меня является "Психолого-педагогическое сопровождение развития одаренности". Чем раньше мы начинаем работать с детьми, обладающими способностями и талантом, тем больше шансов на их раскрытие. Положительный результат в работе с одаренными детьми будет достигнут тогда, когда будут созданы условия для реализации творческого потенциала каждого ребенка. Очень важно помочь ребенку не только познать себя, но и сопровождать его способности, наклонности на протяжении всех лет обучения в школе. Психологическое сопровождение поможет ребенку не только усовершенствовать свои способности в той или иной творческой деятельности, но и повысить интеллектуальный потенциал творческой личности. Для того чтобы психологическое сопровождение дало положительный результат нужна большая работа с учителями, работающими с этими детьми. Материал лекций с удовольствием буду применять в дальнейшем.
Туру Алина Почти каждый ребенок по-своему талантлив, каждый рождается с задатками, которые при определенных условиях (деятельность, мотивация, обучение)перерастают в способности, а способности могут перерасти в одаренность. Одаренность - явление многогранное. Самая важная ее характеристика - это потребность в умственном поиске. Познавательная потребность формируется из трех составляющих: - активность (ребенок сам ищет нужную информацию); - потребность в самом процессе умственной деятельности; - удовольствие от умственного труда (ребенка обязательно нужно поощрять и хвалить, чтобы он испытывал радость познания, но делать это нужно без преждевременного "навешивания" на него каких-то ярлыков, чтобы не появлялся страх не оправдать надежды педагогов и родителей). Нельзя сравнивать ребенка с другими детьми. Нужно анализировать и сравнивать успехи и неудачи ребенка только с его собственными успехами и неудачами. Психологическая поддержка для развития способностей необходима. Если от человека ждут высоких результатов, вероятность их появления возрастает. Вера в то, что человек может создать шедевр, увеличивает его способности.
Авраменко Ірина Юріївна. Працюючи з обдарованими дітьми, а особливо з їх батьками, треба приділяти особливу увагу формуванню адекватної самооцінки.Необхідно навчити дитину спокійно сприймати поразки.Досвіт показує, що батьківські очикування в купі з невдачою дитини породжують невротичні реакції, що безумовно є однією з негативних сторін обдарованості.
Прудникова Вероника Вважаю роботу з обдарованими дітьми дуже важливою, та корисною. використовую для діагностики обдарованості та супутніх проблем наступні методики: -тести Айзенка (8 субтестів), матриці Равена - модифікований тест Гілфорда (бо торенс та Лука - незручні) - 16PF Кеттелла (та дитячий варіант) - КОС - методика шкільної тривожності Філліпса - та за потребою тести спеціальних здібностей.
хочу поставити питання всім: а що ми робимо після того як виявимо обдарованих? що з ними відбувається, навіщо ця робота??? хіба існує спеціальна програма розвитку таких дітей ( маю на увазі підкріплена матеріально) чи про цих дітей забувають, тільки но вони перестали бути дітьми???
Михайлюта Ю.Г. Поскольку умственно отсталые дети школ-интернатов имеют возможность поступать только в те училища, которые работают с контингентом учащихся вспомогательной школы, существенно сужается круг выбираемых профессий. Поэтому профориентационная работа в старших классах ведется психологом совместно с учителями трудового обучения в форме консультаций, ознакомления с профессиями и училищами, в которые учащиеся могут поступить по окончании школы-интерната. Проводится анкетирование воспитателей по изучению трудолюбия учеников, анкетирование учащихся на тему "Что я знаю о моей будущей профессии". Тест ДДО Климова,теппинг-тест. Существуют ли методики, адаптированные к работе с умственно отсталыми учащимися для проведения профориентационной работы?
Ладохина Людмила Васильевна Интернет-консультация «Психология одаренности» за 26.11.09
Занятия с одаренными детьми составляю по интегративной модели. Использую приемы ТРИЗа для активизации познавательной деятельности детей. Считаю, что развитию творческого потенциала ребенка способствуют такие средства как природа и разные вида искусства (музыка, изобразительная деятельность, художественная литература). Познавая красоту окружающего мира, произведения искусства ребенок испытывает положительные эмоции, на основе которых формируются образные представления, мышление, воображение. На занятиях знакомлю детей с картинами (живопись, пейзаж, натюрморт и др. ), затем обсуждаем (цветовую гамму, особенность линий, форм, выразительность,
художественный образ, настроение ) .Рисуем пальчиками, губкой, свечкой, нитками, использую приемы «монотипия», «кляксография»; рисуем под музыку(графическая музыка), описываем характер мелодии , динамику, дети танцуют под музыку , а потом рассказывают о свои чувствах. Учимся понимать настроение природы, передаем красками это настроение. Обсуждаем и решаем проблемные ситуации.
Мне кажется, что подобные занятия не только развивают творческие способности детей, они активизируют познавательную активность, развивают эмоциональную сферу ребенка, способствуют нравственному, эстетическому развитию, т. е. идет всестороннее развитие личности ребенка.
Авраменко Ірина Юріївна. В ДНЗ те ж проводиться профорієнтаційна робота з дітьми.Так можна використовувати різноманітні ігри про професії, проводити бесіди, дуже подобається дітям гра "Не пропусти професію"(за Ілліною),безумовно рольові ігри у професії. А які ще методи та заходи профорієнтаційного напрямку серед дітей дошкільного віку використовуєте Ви, шановні колегі?
Жеребьёва Е.Г. Для Авраменко И.Ю. Меня также интересует тема "Ранняя профориен-тация дошкольников". В журнале "Дошкільний навчальний заклад", 2009,№ 5 имеются следующие материалы по профориентации: Бондаренко Т.В. "Світ професій - крок у майбутнє" (Рання профорієнтація старших дошкільників), с. 17; - де містяться матеріали з досвіду роботи д/з з цієї теми, конспекти занять по ознайомленню з професіями "Рекламний агент", "Археолог", "Шахтар", вірші та ін.; Артьомова Л.П., Сова Г.В. Ознайомлення старших дошкільників із працею та професіями дорослих, с. 24, де розкриті принципи роботи з цієї теми, форми, методи та прийоми роботи; мікропроекти "Професії в моїй родині", "Ким я буду, коли подорослішаю" (з конспектом заняття), мікропроект "Як я стану знаменитим" приведена Блок-схема ознайомлення дітей дошк. віку з професіями; а також творчий макропроект - Створення енциклопедії професій батьків групи "Азбука професій". В цьому році я працюю над цією темою,можу надіслати список бібліографії з цієї теми.
Прошу надіслати матеріали з цієї теми на адресу: zherhelen@gmail.com
Молчанова А.В. Можно ли использовать методику Торренса для работы с детьми старшых групп? Каки методы работы кроме беседы можно использовать с дошкольниками по профориентации?
Начало Интернет-консультации в 10.30
ОтветитьУдалитьІвко Ніна
ОтветитьУдалитьІснує багато методик, які допомагають пізнати творчу, обдаровану дитину з креативністю її мислення.
Зокрема:
Методика Векслера допоможе визначити рівень інтелектуальних здібностей.
Методика Кетелла допоможе оцінити інтелектуальні можливості дитини.
Методика Айзенка допоможе визначити рівень інтелекту.
Методика "Неіснуюча тварина" допоможе визначити, наскільки в дитини розвинена творча уява, оригінальність мислення, емоційний стан.
Методика "Прогресивні матриці Равена" допоможе визначити рівень аналітико-синтетичних умінь.
Анкета з визначення здібностей учнів за методикою американських вчених Хаана і Кафа допоможе визначити на основі співставлення з інтересами одноліток особливості спрямованості даної особистості.
Івко Ніна
ОтветитьУдалитьдля Кондратенко Ірини
Програми щодо роботи з обдарованими дітьми у ДНЗ:
- "Розвиток творчої уяви" - граматика Джанні Родарі;
- "Художній розвиток дитини" - О.Бєлкіної;
- "ТРВЗ - у дошкільном закладі" Генріха Альтшеллера;
- "Розвиток емоційності дитини засобами пластичного інтонування музіки" - Вероники Коен.
Чепенко Л.М. Модуль 2.4.
ОтветитьУдалитьДоброго дня! Розвиток обдарованості - це один з приоритетних напрямків роботи практичного психолога, який потребує постійного удосконалення. У своїй роботі використовую корекційно-розвивальні заняття з серії "Развитие творческой одаренности детей школьного возраста" ( 4 блока). Учні проявляють активність, творчість - їм цікаво, а це головне.
Луканова С.П.
ОтветитьУдалитьОдаренность, как и любое другое проявление и характеристика личности проявляетсяв социуме, обществе, отрыв от которого ведет к изоляции индивидуума и к невозможности проявить свой талант и способности.
В связи с этим психологу необходимо скорректировать возможные отклонения в адаптации одаренных детей и, по возможности, сгладить невротические проявления ребенка вследствиетого, что он "не такой как все".
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьХочу подякувати за предоставлені методики діагностики здібностей дітей раннього віку.
Чепенко Л.М. Модуль 2.4.
ОтветитьУдалитьПри діагностуванні обдарованих учнів використовую наступні методики:
- Торренса - визначення рівня креативності.
- ГІТ (груповий інтелектуальний тест) - визначення рівня інтелектуальних здібностей учнів 10-12 років.
- методику Замбацявічене - визначення рівня розумових здібностей учнів 10-12 років.
- Амтхауера - визначення структури інтелекту (14-17 років)
- Равена - визначення рівня інтелекту.
- Філіпса - визначення рівня шкільної тривожності молодших підлітків.
Луканова С.П.
ОтветитьУдалитьФункции практического психолога в работе с одаренными детьми не должны ограничиваться только психодиагностикой, а обязательновключать в себе:
- психологическую поддержку детей при обучении по усложненным программам;
- психологический мониторинг при использовании авторских и учебных программ;
- участие в проектировании и реализации образовательной среды для одаренных детей;
- психологическую подготовку педагогов.
Л.С. Выготский провозгласил новую парадигму, которая заключается в необходимости перехода от "диагностики отбора" к диагностике развития одаренности.
Шановні колеги! Якими методиками ви користуєтеся для визначення спеціальних здібностей учнів? Такі методики корисні при роботі як з обдарованими дітьми, так і в профорієнтації.
ОтветитьУдалитьРоманова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьЯ згодна з тим, що для обдарованих дітей необхідна школа, яка б заперечувала реальну індивідуалізацію без ізоляції обдарованих дітей від соціального середовища, вивчення всіх особливих властивостей кожного окремого вихованця та пристосування всіх прийомів виховання та впливу соціального середовища до кожного учні персонально.
Але тоді виникає проблема, можна сказати,удосконалення особистості педпрацівника, який би не обмежувався тільки передачею нових знань дітям, але був би чуйним, доброзичливим. Він повинен уособлювати собою консультанта та помічника.
Чепенко Л.М.
ОтветитьУдалитьЗгодна з колегою Лукановою С.П.
З педагогами проводжу психологічні практикуми "Особливості роботи вчителя з обдарованими", також розробляю рекомендації для вчителів-предметників стосовно складання індивідуальних програм розвитку обдарованого учня. З учнями, при підготовці їх до участі в предметних олімпіадах, конкурсах, турнірах, використовую програму "Гімназист без стресів та тривог" (Чернікової. Особливу увагу приділяю роботі з батьками обдарованих учнів - розробляю рекомендації, беру участь у батьківських зборах за тематикою "Розвиток обдарованості" тощо
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьЯ не згодна з деякими фахівцями з приводу того, що для виховання і навчання обдарованої дитини особливі методи не потрібні! Більше того, обдарована дитина - це не проста дитина, яка потребує до себе іншого підходу.
У своїй же роботі в ДНЗ я використовую:
- спостереження за дітьми як під час занять, так і у вільний від них час - під час ігрової діяльності;
-аналіз продуктів діяльності дітей;
-тест-анкету на визначення здібностей дитини Н.П.Смелянської;
-методику Савенкова;
-шкалу рейтингових характеристик обдарованих дітей Дж.Рензуллі;
-методику визначення креативності Е.Е.Тунік;
-методику Торранса;
-адаптований тест для діагностики рівня пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку М.Н.Іл'їної;
-анкетування та бесіди з батьками.
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьДоброго дня! Дуже цікаво дізнатися про наявність карт, які заповнюються на обдарованих дітей з метою психолого-педагогічного супроводу. Чи є певний стандарт, або карту дозволяється доповнювати розділами за бажанням та потребою психолога?
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьМетодики з профорієнтації ьдля тих, хто працює в школі:
-експрес-анкета для психолога-прфорієнтатора (В.В.Козлов, А.А.Козлова)
-анкета "Ваша майбутня професія"
-анкета интересов
-диференційний діагностичний опитувальник (ДДО);
-методика КОЗ (оцінка комунікативних та організаторських здібностей);
-методика визначення основних мотивів вибору професії;
-методика виявлення і оцінки професійної спрямованості і професійних намірів (рос. -НИН;
-орієнтировочно-діагностична анкета спрямованості інтересів С.Я.Карпіловської(рос.- ОДАНИ);
-визначення професійної готовності Л.Н.Кабардової;
-"Сфера професійних переваг учнів" (опитувальник Йовайши);
-"Взаємозв'язок типу особистості і сфери професійної діяльності" (опитувальник Дж.Холланда);
-"Професійна готовність" Чернявської А.П.;
- діагностичний тест структури інтересів і схильностей (СІС-190) І.А.Зуєва...
Бездольна В.В.
ОтветитьУдалитьНасколько обьемной должна быть самостоятельная работа?
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьОсобливо зараз, коли у дітей висока пізнавальна активність, виникає потреба групові кімнати в дитсадках добре оснастити різноманітними матеріалами та обладнанням й дозволити дітям вільно цим користуватися, тобто створити, як вимагає нова програма "Я у Світі", повноцінне розивальне середовище.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьХотілось би докладніше дізнатися про Комплексну програму пошуку, навчання й виховання обдарованих дітей і молоді України "Творча обдарованість". Це якась нова програма чи ні?
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьЧи буде сьогодні розміщено лекції з профорієнтаційної роботи? Коли останній термін здачі 2 самостійної роботи?
Булак Н.Г.
ОтветитьУдалитьДобрий день, колеги! Вважаю, що робота з обдарованими дітьми дуже цікава і різнопланова. Тому практичному психологу необхідно використовувати в роботі нетрадиційні методи організації обдарованих учнів і проявляти творчий підхід при здійсненні психологічного супроводу.
Рекомендую до використання "Тренінг креативності" (автор Н.Г. Гордова),учні із задоволенням відвідують заняття данного циклу.
Чудновець Людмила Іванівна
ОтветитьУдалитьДоброго дня! Дякую за допоміжний матеріал, методики щодо виявлення обдарованості дітей. Іноді важко знайти методики, які прості, швидкі і інформативні у використанні, і підходять до дітей різного віку.
Обдарованим дітям дуже необхідна підтримка тому, що з'являється багато труднощів, на які впливають:
- несприятливий психологічний клімат в сім'ї;
- емоційна холодність вчителів і батьків;
- тривожність дитини;
- необізнаність вчителів зі структурою інтересів обдарованої дитини.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьЯ вважаю, що необхідно проводити тестування педпрацівників на визначення їх здатності працювати з обдарованими дітьми, тому що, як визначила практика, зовсім деякі з них здатні до цього в силу своєї гнучкості мислення, високого інтелекту, креативності та доброзичливості!
Кондратенко Ірина
ОтветитьУдалитьФеномен виникнення обдарованості дуже важко пояснити. Також не завжди можна
пояснити приклади, якими володіє людство. Тому очевидно, що відтворення видатних
здібностей не може бути зведене до якоїсь формули, яку потім можна було б широко
застосовувати. Але на сьогодні багато відомо про обставини, які надали поштовх розвитку
найяскравіших здібностей. Ефроімсон виділяє чотири основних фактори, які кардинально
впливають на розвиток обдарованої особистості:
1.Становлення міцних ціннісних установок в дитячо-підлітково-юнацькому періоді.
2.Вібір діяльності у відповідності з індивідуальним задарма.
3.Оптімальні умови для розвитку цього дару, котрі інколи активно створюються
навіть всупереч соціуму.
4.Наявність сприятливих соціальних умов (соціального запиту, "попиту") для
самореалізації.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьСлід зауважити, що існує два види обдарованості: потенційна обдарованість по відношенню до різних видів діяльності притаманна багатьом дітям, і актуальна обдарованість, яку демонструє лише незначна частина дітей. І необхідно про це пам'ятати при роботі з дітьми.
Романова Олена В'ячеславівна
ОтветитьУдалитьВиникає необхідність поповнення банку методик для виявлення розвитку здібностей, обдарованості для дітей дошкільного віку.
Івко Ніна
ОтветитьУдалитьРиси характеру, що сприяють творчій продуктивності, можна виявити досить рано.
Однією із сфер, де на ранніх стадіях життя проявляється творча активність дітей, є образотворче мистецтво. Як відомо всі діти малюють. Малювання є основним засобом вираження себе на самих ранніх стадіях життя. Тільки в малюванні діти із самого початку вільні від обмежень ( знання нотної грамоти у музиці, уміння виразити свою думку в літературі) і тому малювання з усіх видів художньої творчості їм найближче. Гранично обмежені в художніх засобах, щоб розвити свою думку, діти, спираючись на свій творчий інстинкт, знаходять дивовижні рішення, самостійно відкривають образотворчі закони.
У своїй роботі використовую нетрадіційни техніки малювання для психичного розвитку дитини.
Жеребйова О.Г.
ОтветитьУдалитьЯкі тренінги можна використовувати при роботі з обдарованими дітьми.
Івко Ніна
ОтветитьУдалитьНе могу открыть вкладку "Психолог психологу", она действует?
Севрюкова О.Н. Модуль 2.4.
ОтветитьУдалитьДля диагностики интеллекта,социального развития ребенка, его творческих способностей, личностных особенностей тестов в принципе достаточно (тесты Торренса, "ШТУР", Амтхауэр, ГИТ, Айзенк и т.д.). Что же касается специальных способностей, то пока кроме наблюдений учителя-предметника, родителей, лучше ничего нет, для этого также можно использовать анкету по определению способностей учеников.
Конечно, очень важно, чтоб ребенок был социально адаптирован в окружающей среде, но не всегда эту проблему может разрешить психолог, или учитель есть еще такой немаловажный фактор - как родители.
В украинском журнале "Психолог", есть очень хорошие занятия для одаренных, прямо по блокам -интеллектуальное направление, лидерство,здоровье и т.д. А за кокой год я не помню.
Для Івко Ніна
ОтветитьУдалитьВкладка пока не рабочая, мы собираем ваши материалы. Завтра будут вывешены некоторые из них.
!!!Напоминаем, что на вкладке психолог-психологу, вы можете поделиться материалами, которые есть у вас для работы психолога, для этого вы отсылаете ваши материалы на наш ел. ящик, делая пометку "психолог-психологу".
Модуль 2.4.Севрюкова О.Н.
ОтветитьУдалитьДля Бездольной В.В.
Карти психологического развития одаренного ребенка обычно ведуться и заполняться, по графам которые выбраны психологом (например - адаптация -1, 5 класс,10 класс, мотивация, интеллект,развитие ком.-орг. способностей, социостатус и т.д.)
По нормативам мы обязаны вести карточки учета на каждого ребенка, но какие они должны быть, нигде не указано, значит психолог выбирает основные моменты диагностики ребенка, которые надо отслеживать.
Михайленко М.М.
ОтветитьУдалитьЧи доцільно проведення конкурсів, змаганнь інтелектуального характеру серед дітей старшого дошкільного віку з огляду на психологічні особливості дошкільнят?
Попова О.В.
ОтветитьУдалитьНа современном этапе развития общества работа с одаренными детьми очень важна для практического психолога. Одаренные дети - это тот потенциал, который сможет изменить экономическое положение нашей страны. Данные лекции богаты теор и практическим материалом. Особо важным для меня является "Психолого-педагогическое сопровождение развития одаренности". Чем раньше мы начинаем работать с детьми, обладающими способностями и талантом, тем больше шансов на их раскрытие. Положительный результат в работе с одаренными детьми будет достигнут тогда, когда будут созданы условия для реализации творческого потенциала каждого ребенка. Очень важно помочь ребенку не только познать себя, но и сопровождать его способности, наклонности на протяжении всех лет обучения в школе. Психологическое сопровождение поможет ребенку не только усовершенствовать свои способности в той или иной творческой деятельности, но и повысить интеллектуальный потенциал творческой личности. Для того чтобы психологическое сопровождение дало положительный результат нужна большая работа с учителями, работающими с этими детьми. Материал лекций с удовольствием буду применять в дальнейшем.
Туру Алина
ОтветитьУдалитьПочти каждый ребенок по-своему талантлив, каждый рождается с задатками, которые при определенных условиях (деятельность, мотивация, обучение)перерастают в способности, а способности могут перерасти в одаренность.
Одаренность - явление многогранное. Самая важная ее характеристика - это потребность в умственном поиске. Познавательная потребность формируется из трех составляющих:
- активность (ребенок сам ищет нужную информацию);
- потребность в самом процессе умственной деятельности;
- удовольствие от умственного труда (ребенка обязательно нужно поощрять и хвалить, чтобы он испытывал радость познания, но делать это нужно без преждевременного "навешивания" на него каких-то ярлыков, чтобы не появлялся страх не оправдать надежды педагогов и родителей).
Нельзя сравнивать ребенка с другими детьми. Нужно анализировать и сравнивать успехи и неудачи ребенка только с его собственными успехами и неудачами.
Психологическая поддержка для развития способностей необходима. Если от человека ждут высоких результатов, вероятность их появления возрастает. Вера в то, что человек может создать шедевр, увеличивает его способности.
Авраменко Ірина Юріївна.
ОтветитьУдалитьПрацюючи з обдарованими дітьми, а особливо з їх батьками, треба приділяти особливу увагу формуванню адекватної самооцінки.Необхідно навчити дитину спокійно сприймати поразки.Досвіт показує, що батьківські очикування в купі з невдачою дитини породжують невротичні реакції, що безумовно є однією з негативних сторін обдарованості.
Оксана Павлюченко
ОтветитьУдалитьСпасибо! Очень удобная подача информации!
Прудникова Вероника
ОтветитьУдалитьВважаю роботу з обдарованими дітьми дуже важливою, та корисною. використовую для діагностики обдарованості та супутніх проблем наступні методики:
-тести Айзенка (8 субтестів), матриці Равена
- модифікований тест Гілфорда (бо торенс та Лука - незручні)
- 16PF Кеттелла (та дитячий варіант)
- КОС
- методика шкільної тривожності Філліпса
- та за потребою тести спеціальних здібностей.
хочу поставити питання всім: а що ми робимо після того як виявимо обдарованих? що з ними відбувається, навіщо ця робота??? хіба існує спеціальна програма розвитку таких дітей ( маю на увазі підкріплена матеріально) чи про цих дітей забувають, тільки но вони перестали бути дітьми???
Михайлюта Ю.Г.
ОтветитьУдалитьПоскольку умственно отсталые дети школ-интернатов имеют возможность поступать только в те училища, которые работают с контингентом учащихся вспомогательной школы, существенно сужается круг выбираемых профессий. Поэтому профориентационная работа в старших классах ведется психологом совместно с учителями трудового обучения в форме консультаций, ознакомления с профессиями и училищами, в которые учащиеся могут поступить по окончании школы-интерната. Проводится анкетирование воспитателей по изучению трудолюбия учеников, анкетирование учащихся на тему "Что я знаю о моей будущей профессии". Тест ДДО Климова,теппинг-тест. Существуют ли методики, адаптированные к работе с умственно отсталыми учащимися для проведения профориентационной работы?
Воропай О.И.
ОтветитьУдалитьдля Жеребьйовоъ О.Г.
Я використовую тренінг для учнів МАН (Психологічний супровід учнів МАН)
Воропай О.И.
ОтветитьУдалитьПо профориентации есть хорошая компьютерная диагностика "Энциклопедия профессий Кирилла и Мефодия"
Воропай О.И.
ОтветитьУдалитьДля работы с одаренными есть программа Программа работы с
одаренными детьми
«Наша надежда».
Ладохина Людмила Васильевна Интернет-консультация «Психология одаренности» за 26.11.09
ОтветитьУдалитьЗанятия с одаренными детьми составляю по интегративной модели. Использую приемы ТРИЗа для активизации познавательной деятельности детей. Считаю, что развитию творческого потенциала ребенка способствуют такие средства как природа и разные вида искусства (музыка, изобразительная деятельность, художественная литература). Познавая красоту окружающего мира, произведения искусства ребенок испытывает положительные эмоции, на основе которых формируются образные представления, мышление, воображение. На занятиях знакомлю детей с картинами (живопись, пейзаж, натюрморт и др. ), затем обсуждаем (цветовую гамму, особенность линий, форм, выразительность,
художественный образ, настроение ) .Рисуем пальчиками, губкой, свечкой, нитками, использую приемы «монотипия», «кляксография»; рисуем под музыку(графическая музыка), описываем характер мелодии , динамику, дети танцуют под музыку , а потом рассказывают о свои чувствах. Учимся понимать настроение природы, передаем красками это настроение. Обсуждаем и решаем проблемные ситуации.
Мне кажется, что подобные занятия не только развивают творческие способности детей, они активизируют познавательную активность, развивают эмоциональную сферу ребенка, способствуют нравственному, эстетическому развитию, т. е. идет всестороннее развитие личности ребенка.
Авраменко Ірина Юріївна.
ОтветитьУдалитьВ ДНЗ те ж проводиться профорієнтаційна робота з дітьми.Так можна використовувати різноманітні ігри про професії, проводити бесіди, дуже подобається дітям гра "Не пропусти професію"(за Ілліною),безумовно рольові ігри у професії.
А які ще методи та заходи профорієнтаційного напрямку серед дітей дошкільного віку використовуєте Ви, шановні колегі?
Жеребьёва Е.Г.
ОтветитьУдалитьДля Воропай О.И.
Большое спасибо за информацию!
Для психологов ДОУ рекомендую ещё сайт http://doshkolnik.ru
Жеребьёва Е.Г.
ОтветитьУдалитьДля Авраменко И.Ю.
Меня также интересует тема "Ранняя профориен-тация дошкольников".
В журнале "Дошкільний навчальний заклад", 2009,№ 5 имеются следующие материалы по профориентации:
Бондаренко Т.В. "Світ професій - крок у майбутнє" (Рання профорієнтація старших дошкільників), с. 17; - де містяться матеріали з досвіду роботи д/з з цієї теми, конспекти занять по ознайомленню з професіями
"Рекламний агент", "Археолог", "Шахтар", вірші та ін.;
Артьомова Л.П., Сова Г.В. Ознайомлення старших дошкільників із працею та професіями дорослих, с. 24, де розкриті принципи роботи з цієї теми, форми, методи та прийоми роботи;
мікропроекти "Професії в моїй родині", "Ким я буду, коли подорослішаю" (з конспектом заняття), мікропроект "Як я стану знаменитим"
приведена Блок-схема ознайомлення дітей дошк. віку з професіями; а також творчий макропроект - Створення енциклопедії професій батьків групи "Азбука професій".
В цьому році я працюю над цією темою,можу надіслати список бібліографії з цієї теми.
Прошу надіслати матеріали з цієї теми на адресу: zherhelen@gmail.com
Воропай О.И.
ОтветитьУдалитьКакие профориентационные методики вы используете в профильных и допроыильных классах: какие в 9, и 11 классах?
Молчанова А.В.
ОтветитьУдалитьМожно ли использовать методику Торренса для работы с детьми старшых групп?
Каки методы работы кроме беседы можно использовать с дошкольниками по профориентации?